Do té chvíle se na trhu objevoval jediný zástupce v téhle velkosti, a to byla všem dobře známá Chevi Corvette. Ta byla však drahá, jelikož si ji Chevrolet udržoval na výsluní jak prestižně, tak pochopitelně cenově. Ovšem po vyjetí do ulic prvních Mustangů a lámání rekordů prodejnosti, začali ostatní výrobci plánovat „odvety“. Později tak na svět přicházely modely zmíněných značek. Nicméně zpět ke Camaru, jehož první model spatřil světlo světa v roce 1967. Tahle první generace karoserií, jak jí všichni nazývají, se vyráběla do roku 1970. Karoserie měla tvar spíše dvoudveřové limuzíny, než kupé, na které jsme zvyklí u nás v Evropě. V podstatě byla karoserie konkurencí na Mustang Coupe. Přesto se i tahle první generace dělila na dvě etapy. Karoserie roku 1967 až 1968 nebyla zdaleka tak atraktivní, jako ta, dnes bychom řekli „faceliftová“, vyráběná v roce 1969 a část i v roce 1970. Tento typ karoserie je v dnešní době nejžádanější, díky tomu, že ho bylo vyrobeno nejméně, nakupuje se velmi obtížně za přijatelnou cenu. V roce 1970 se začala vyrábět druhá generace Camara, která se vůbec nepodobala předchozím modelům. Karoserie se zvětšila a stalo se z něj kupé. V americe se však takovému evropskému kupé říká fastback (ve volném překladu „šikmej zadek“). Osobně si myslím, že se nechali u Chevroletu inspirovat prodejními úspěchy Mustanga fastbacka od Forda. Co se týče motorů a převodovek, do Camara jsme si mohli objednat téměř cokoliv. Šestiválce, osmiválce, automaty, manuály a různé kombinace. Naše Camaro patří právě do téhle druhé generace. Pochopitelně i v téhle druhé generaci došlo k inovacím, a to hned v roce 1974, od kdy se Camaro prodloužilo, dostalo větší nárazníky, vzadu zmizela kulatá světla ve stylu Corvette a díky hospodářské krizi se výkony motorů snížily až o polovinu. Ve srovnání s největším rivalem Mustangem nutno dodat, že i přes tyto změny si Camaro udrželo vzhled „sporťáku“. Naproti tomu Mustang se svým autem druhé generace postoupil do naprosto nezajímavých vod. Tedy alespoň co se týče sporťáků Muscle Cars, jak se dnes kategorie původních Ponny Cars pojmenovala. Vedle toho Mustang II slavil obrovské prodejní úspěchy, což je při pohledu na toho „nevzhledného prcka“ přinejmenším zázrak. Náš Černej drak je právě ze začátku druhé generace, z roku 1972. Samozřejmě, že se vyráběla ještě třetí a čtvrtá generace, ale to bychom popisovali kategorii aut, která se nehodí k našemu Camárku. Snad jen pro přehled bych uvedl, že třetí generace se vyráběla od roku 1982. Podle mého názoru je tato generace taktéž zajímavá a v současné době ještě pořád „zaplatitelná“. Čtvrtá karoserie se nám v roce 1993 zakulatila a myslím, že tato karoserie byla nejméně zajímavá. „Byla“ uvádím záměrně, poněvadž poslední Camaro vyjelo z továrny v roce 2002.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář